گذاشتن لینک در توضیحات ویدیو برای تمام کاربران آپارات فعال شد. از امروز به بعد، مدیران کانال‌های آپارات می‌توانند از این ابزار جدید استفاده کنند. ما در آپارات همواره تلاش کرده‌ایم تا محیط و شرایط بهتری برای تولید محتوای ویدیویی کاربران فراهم کنیم. به همین خاطر امکان افزودن لینک به توضیحات متنی زیر هر ویدیو، برای کاربران آپارات فعال شده است. این لینک‌ها می‌تواند به هر مقصدی خارج از آپارات باشد. کاربران را دعوت به عمل خاصی کند یا آن‌ها را به صفحات شما در سایت رسمی یا شبکه‌های اجتماعی‌تان هدایت کند.

قرار دادن لینک‌ در توضیحات ویدیو آپارات چگونه است؟

فرآیند گذاشتن لینک در توضیحات ویدیو آپارات بسیار ساده است. فقط کافی است به بخش مدیریت کانال بروید. روی دکمه بارگذاری ویدیو بزنید و پس از پایان روال آپلود ویدیو، در بخش توضیحات متن مورد نظرتان را بنویسید. حالا در بخشی از متن که ترجیح می‌دهید، لینک مورد نظرتان را اضافه کنید. این لینک می‌تواند به هر مقصدی در داخل یا خارج از آپارات باشد.

لینک آپارات

لینک‌‌های توضیحات آپارات از کدام نوع هستند؟

لینک‌هایی که شما به توضیحات متنی اضافه می‌کنید، از نوع Nofollow و UGC‌ هستند. آپارات به تازگی در فهرست ۵۰ سایت پر بازدید جهان قرار گرفته است؛ و جز معدود وب‌سایت‌های بزرگی است که از این لینک‌ها پشتیبانی می‌کند. گوگل در ابتدا مفهوم لینک‌های Nofollow را برای مبارزه با هرزنامه‌ها در نظر گرفت و در سال 2005 این تغییرات را به اطلاع عموم رساند. بنابراین در حالت کلی از این نوع لینک‌ها، برای جلوگیری از نقض قوانین گوگل استفاده می‌شود. معمولا برای لینک‌هایی که به ارزش محتوا اضافه نمی‌کنند، از تگ نوفالو استفاده می‌شود.

اما لینک UGC به تازگی و در سپتامبر 2019 توسط گوگل معرفی شد. لینک UGC (محتوای تولید شده توسط کاربر) ایجاد شده است تا به گوگل بفهماند  کدام لینک‌ها را کاربران ایجاد کرده‌اند. از این لینک معمولا برای بخش نظرات سایت یا انجمن‌ها استفاده می‌شود. از آنجا که محتوای آپارات هم با کمک و بارگذاری کاربران تامین می‌شود، لینک‌های خروجی هم به این صورت در نظر گرفته شده‌اند.

چطور از قابلیت افزودن لینک در توضیحات ویدیو، بهترین بازدهی را بگیریم؟

  • حتما از مطالب داخل سایت یا شبکه‌های اجتماعی‌تان به صفحه ویدیو لینک بدهید. این کار کمک می‌کند ویدیو شما هم در آپارات و هم در موتور جستجوی گوگل، رتبه بهتری بگیرد.
  • توضیحی بنویسید که کاملا مرتبط با موضوع ویدیو باشد. استفاده از متن‌های بی‌ربط یا کپی کردن متن توضیحات دیگران، باعث می‌شود که ارزش لینک خروجی شما کمتر شده و توسط الگوریتم‌های هوشمند آپارات هم جریمه شوید.
  • بدیهی است که استفاده کردن از لینک‌های خروجی برای هدایت کاربران به سمت هرزنامه‌ها، سایت‌های مستهجن و سایر موارد غیرقانونی، علاوه بر جریمه‌های سیستمی، حق پیگیری برای مرجع قضایی را هم محفوظ نگه می‌دارد.

آپارات

و یک نکته بسیار مهم که نباید فراموش کنید. حتما از برچسب‌های مرتبط با موضوع ویدیو استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا لینک شما تقویت شود. مانند تصویر بالا که ویدیویی با موضوع فوتبالی و باشگاه منچستریونایتد، با برچسب‌های مرتبط همراه شده است. همچنین استفاده از پلی لیست مرتبط و قرار دادن منظم ویدیوها در آنجا، کمک می‌کند که مخاطب‌های آپارات و گوگل، ساده‌تر و سریع‌تر شما را پیدا کنند؛ و لینک خروجی‌ شما هم ارزشمندی بیشتری پیدا کند.

گذاشتن لینک در توضیحات ویدیو اگر به درستی استفاده شود، در بهبود بازدیدها و آمار کانال آپارات شما تاثیر مهمی خواهد داشت؛ و علاوه بر آن می‌توانید رتبه ویدیوهایتان در گوگل را هم بهتر کنید و جایگاه دلخواهتان را به دست آورید. از همین حالا می‌توانید با طی کردن مراحل و راهنمایی‌هایی که در بالا ذکر شد، از قابلیت قرار دادن لینک در توضیحات ویدیو استفاده کنید.

منبع : آپارات